excursie plantenwerkgroep Hierdense Beek

1625 1625 mensen hebben dit evenement bekeken.

We bezoeken het gebied tussen Harderwijk en Hierden, waar Vereniging Natuurmonumenten een aantal gronden beheert. We bezochten dat gebied al eens eerder en dat beviel zo goed dat we er vandaag nog eens willen gaan kijken. De Hierdense Beek ontspringt niet zo ver van kasteel Staverden bij Uddel en slingert dan door uitgestrekte Veluwse bossen noordwaarts. Ooit stroomde de beek bij Hierden in de Zuiderzee, maar dat is sinds 90 jaar verleden tijd. Het gebied is afwisselend, met zowel bospercelen als graslanden, sommige met orchideeën als gevlekte orchis en welriekende nachtorchis. En naast orchideeën vind je er een reeks aan andere bijzondere plantensoorten.

De excursie duurt de hele dag. Vertrek 9.30 uur bij het gemeentehuis, Burgemeester Berghuisplein 1 Kampen.

Geef je uiterlijk donderdag 8 juni even op bij Niels Jeurink, mailadres niels.jeurink@gmail.com

Meer lezen: Bloemrijk Bloemkampen | Natuurmonumenten

Om je te registreren voor deze gebeurtenis e-mail je gegevens naar vogelaarmarc@gmail.com

Registreer met behulp van webmail: Gmail / AOL / Yahoo / Outlook