Tweede vogelzang cursus van start

Tweede cursus vogelzang in Kampen van start

Het maximum aantal deelnemers is inmiddels bereikt, nieuwe aanmeldingen komen op de lijst voor de cursus van volgend jaar en krijgen bericht bij eventuele afmeldingen voor de huidige cursus.

In het stadspark in Kampen en in de natuur rondom de stad is het geweldig vogels luisteren. Vanaf maart beginnen de vogels te zingen, maar vaak weet je niet precies wat je hoort. Dat kan je leren van de tweede vogelzangcursus die op 2 maart 2024 van start gaat in het stadspark.

Op zaterdag 2 maart (9.30 uur) gaan enkele enthousiaste gidsen van Natuurvereniging IJsseldelta met cursisten op pad om vogels aan hun zang te leren herkennen.  Als je eenmaal weet wat je hoort, dan herken je steeds meer verschillende soorten. Het begint bij het herkennen van de roodborst, de winterkoning en de koolmees. Maar als snel herken je de boomkruiper, de zanglijster en de steenuil. Of hoor je in de rietkragen rondom Kampen de snor en de rietzanger. En als je een kijker meeneemt, en je ziet ze, dan ga je ze ook ze ook herkennen aan hun ‘verenkleed’. De eerste geïnteresseerden hebben zich al  opgegeven.

De kosten bedragen €15,- voor leden en €25,- voor niet-leden.

Data: 2,16,30 maart, 13 en 26 april, 11 en 25 mei.

Hieronder een foto van de deelnemers van de cursus in 2023 bij de Bypassdijk.