Prijsuitreiking Fotowedstrijd Lente in de IJsseldelta

29 mei  2021

Dít zijn de winnaars!
Wat een prachtige en ‘perfecte plaatjes’ zijn er ingezonden voor de (digitale) fotowedstrijd ‘Lente in de IJsseldelta’,
georganiseerd door Natuurvereniging IJsseldelta in samenwerking met Quintus Kampen en Brugmedia.

Voor de juryleden een hele toer om uit de meer dan honderd foto’s vijf prijswinnaars te selecteren. Fotografe en docent Ursula van de Bunte beoordeelde het artistieke aspect, Marc van der Kolk van Natuurvereniging IJsseldelta richtte zich op de natuur in de foto’s en fotograaf Richard Tennekes keek naar het ‘verhaal’.

Hieronder de winnende foto’s en de winnaars tijdens de prijsuitreiking op zaterdag 29 mei 2021 bij Quintus!

De bosanemoon van Wendy Diender-Hanekamp heeft gewonnen in de categorie ‘Ommeland’: “Hier gebeurt heel
veel: prachtige scherptediepte, mooie beeldverhouding. De foto klopt gewoon”, aldus de juryleden

Lisette Wiersma sleepte met haar foto van de grutto, onze Nationale Vogel, de prijs in de wacht bij de categorie ‘Water’. Het oordeel van de jury: “Eenvoud in de natuur kan tot mooie beelden komen. De kleuren van de zonsondergang maken de grutto écht tot onze Nationale Vogel in het oranje!

“De stad Kampen, mysterieus tussen de natuur door gefotografeerd. Een mooie en spannende foto
met goede toepassing van de scherptediepte techniek en mooi kleurgebruik. Kan zo gebruikt worden voor
Kampen marketing!”, zo luidde het oordeel van de jury over deze winnende foto in de categorie ‘Stad’,
gemaakt door Berber Bouma.

Met 525 likes voor zijn foto van Het Noorddiep is Jos Huberts de duidelijke winnaar van de Publieksprijs.

De Kinderprijs is voor het perfecte plaatje van de zwaan, gemaakt door Fenna van Halsema

De prijswinnaars van de fotowedstrijd Lente in de IJsseldelta: v.l.n.r. Fenna van Halsema, Wendy Diender-Hanekamp, Berber Bouma, Lisette Wiersma en Jos Huberts. Zij ontvingen op zaterdag 29 mei 2021 tijdens een feestelijke (coronaproof) prijsuitreiking bij Quintus een uitvergroting van hun winnende foto én een excursie met de fotografen onder leiding van Natuurvereniging IJsseldelta.