VWG ochtend excursie Harderbroek Zaterdag 3 november 2018

Zaterdag 3 november 2018

De Vogelwerkgroep van Natuurvereniging IJsseldelta organiseert een ochtendexcursie naar het Harderbroek. Het natuurgebied Harderbroek ligt tegenover Harderwijk en grenst aan het randmeer Wolderwijd. Hier vind je uitgestrekte rietvelden, ruige moerassen, graslanden en pril oerbos.

Het Harderbroek is ieder seizoen de moeite waard om te bezoeken. Je kunt het gebied verkennen via het laarzen pad; deze start bij de parkeerplaats aan het Ganzenpad.

Vanaf hier loop je door een prachtig stukje bos en over orchideeënweiden naar een vogelkijkhut. Daar heb je een prachtig uitzicht over het Harderbroek en kun je de vogels in het moerasgebied goed bekijken.

Vogelparadijs

Met uitgestrekte rietvelden, ruige moerassen, graslanden en pril oerbos vormt het Harderbroek samen met het Harderbos en de Kievitslanden een van de meest gevarieerde natuurgebieden van Flevoland. Voor vogelliefhebbers een waar paradijs. Bijzondere vogels als rietgors, roerdomp en baardmannetje voelen zich in dit natte gebied goed thuis.

We vertrekken om  07.30 uur vanaf het Burg. Berghuisplein en we zijn ca. 12.30 uur terug.

De leiding berust bij  Henk de Vos telefoon 038 3324758 of 06 30157915 .I.v.m. carpooling uiterlijk donderdagavond 1 november  a.s. aanmelden.

Meerijden kost € 6,00.