Lezing Nationaal Landschap IJsseldelta door Philip Friskorn donderdag 18 januari 2018

Lezing op 18 januari 2018 voor Natuurvereniging IJsseldelta te Kampen in samenwerking met CameraNu.nl

“Nationaal Landschap IJSSELDELTA ” door Philip Friskor

The river IJssel has in its delta many islands, most of them are inaccessible and have a righ birdlive with Ketelmeer in background

“Nationaal Landschap IJsseldelta”. Een natuurbelevenis in het gebied tussen Zwolle en de monding van de IJssel, de mooiste rivier van Nederland. De oeroude polders Mastenbroek en de Koekoek, een deel van de Overijsselse Vecht en het Zwarte Water horen ook bij het Nationaal Landschap. Beleef de seizoenen met een ouderwets strenge winter, waarbij de IJssel zelfs dichtvriest.

Informatie over Philip Friskorn

Philip Friskorn, geboren in Zwolle (1945), nu wonend in Oldemarkt, kreeg de passie voor natuur door zijn ouders met de paplepel ingegoten. Zijn interesse ging met name uit naar in het wild levende vogels.. Fotografie speelde binnen het technische werk als vormgever van exclusieve spoorwegmodellen een grote rol. Natuurfotografie was een passie, beoefend in de vrije tijd. In 1993 werd die passie tot professie. Ervaring met fotografie, vorm en compositie – gevoegd bij de kennis van de natuur waren de ingrediënten om de stap te zetten om een passie tot professie te maken.

De belangrijkste werkgebieden van Philip zijn Nederland, Scandinavië, Noord-Amerika, Japan en het Caribisch gebied. Door veel naar dezelfde plek terug te keren, duikt Philip diep in zijn onderwerp. Het fotowerk wordt breed gebruikt en kan variëren van postzegel tot poster of een panoramawand van 30 meter lengte. Als fotograaf is hij op zoek naar drie elementen: “schoonheid, licht en emotie”.
“Je wilt beelden mee naar huis nemen om deze drie elementen later met duizenden anderen te kunnen delen”.

De lezing duurt  ca. 2 maal 45 minuten, onderbroken  door een pauze.

Zaal: De Hooizolder, Groenestraat 94 te Kampen

Aanvang 20.00 uur, zaal open va. 19:15 uur. Koffie, thee en frisdrank verkrijgbaar.

Toegang leden IJSSELDELTA gratis, niet leden 4 Euro