Vogelexcursie Lauwersmeer zaterdag 9 december 2017

De vogelwerkgroep van natuurvereniging IJsseldelta organiseert op zaterdag december  2017 een dagexcursie naar het Lauwersmeer.

Bezocht worden o.a. het uitzichtpunt de Pomp, Zoutkamp, het Jaap Deensgat, de haven van Lauwersoog, de Bantpolder en de pier bij Paessens Moddergat.

Het dynamische gebied heeft het gehele jaar door een grote aantrekkingskracht op vogels. Vooral in deze periode is de kans op bijzondere en zeldzame soorten groot. De grote groepen winterganzen en wilde zwanen zijn gearriveerd, roofvogels als zeearend, slechtvalk en blauwe kiekendief jagen in het gebied en de slikplaten bieden voedsel aan een groot aantal steltlopers. Afhankelijk van weer en tijd zal bovendien een wandeling langs de Waddenzee gemaakt worden.

Warme kleding is een aanrader.

Het vertrek is om 07.30 van het Burg. Berghuisplein (stadhuis)in Kampen. In verband met gecombineerd vervoer is opgave (uiterlijk donderdag 7 december ) noodzakelijk.

We verwachten rond 17:00 uur weer terug te zijn in Kampen.

Excursieleider is Anton Wielink tel. 038-3321562

Meerijden kost € 15