Lezing over de Wieden door Ronald Messemaker op dinsdag 26 september 2017.

Lezing over Natuurgebied “De Wieden”

Op  26 september a.s. organiseert de Natuurvereniging IJsseldelta een lezing over het bekende natuurgebied ‘de Wieden’ in noordwest Overijssel.

Op deze avond zal Ronald Messemaker mooie foto’s  laten zien en interessante zaken over het gebied vertellen.

Ronald Messemaker is 24 jaar werkzaam als boswachter bij Vereniging Natuurmonumenten in De Wieden. Het laagveengebied geeft hem zoveel inspiratie dat hij daar de komende jaren nog veel kan fotograferen. Naast de fotografie reist hij de hele wereld rond om zoveel mogelijk vogelsoorten te zien. Uiteraard gaat de camera dan ook mee.

De lezing ,  “Van Aalscholver tot Zoetwaterkwal”  laat alle facetten van de bijzondere flora en fauna van dit grootste laagveenmoeras van West-Europa zien. De vier seizoenen staan centraal, beginnend met de winter en eindigend met de winter.

De lezing duurt 1,5 uur (tussenin een pauze van een kwartier tot 20min.)

Vers van de pers!!!! Zojuist is het boek “Vogels van het Nationaal Park Weerribben-Wieden verschenen van Obe Brandsma, Jeroen Bredenbeek en Ronald Messemaker   Het boek is op deze avond te koop voor 25€. Ronald zal desgewenst het boek signeren.

Op dinsdag 26 september 2017 om 20:00 uur hopen we deze lezing te organiseren op  de Hooizolder boven de museumboerderij, Groenestraat 94, 8261 VJ Kampen. Koffie, thee en frisdrank verkrijgbaar. zaal open v.a. 19:15 uur Leden van Natuurvereniging IJsseldelta hebben gratis toegang en niet leden betalen 4,00 Euro.