Lezing natuurfotograaf Jan Vermeer 14-4-2016 in De Vier Jaargetijden

Op 14 april a.s. zal de bekende natuurfotograaf Jan Vermeer een presentatie geven in Kampen.

Jan Vermeer2

Jan Vermeer is fulltime professioneel fotograaf en hoofdredacteur van natuurfoto magazine. Hij is een gepassioneerd fotograaf die zijn kennis graag met anderen deelt door het geven van lezingen, workshops en tijdens het begeleiden van fotoreizen. Hij bezocht ruim vijftig landen waaronder Nova Zembla, Spitsbergen, Antarctica, IJsland, Congo, Namibië, Rwanda en het bijzondere atol Aldabra. Van deze reizen zijn verschillende boeken verschenen: het gelauwerde Arctic en Antarctica, Breaking Ice en Witte Wereld. Recent is Witte Veluwe verschenen. Zijn foto’s zijn veelvuldig bekroond in prestigieuze fotowedstrijden zoals in de BBC wildlife of the Year contest. Hoe geweldig dit ook allemaal is, het belangrijkste voor Jan is en blijft om te laten zien hoe mooi de wereld, de natuur is. Of zoals hij het zelf verwoordt: ‘Ik wil bewondering en verwondering teweegbrengen’. Alleen op die manier is er een toekomst. Tijdens de presentatie bezoeken we de koudste streken van de aarde, van de Noordpool naar de Zuidpool. Het rijke vogelleven komt ruim aan bod zoals de Laplanduil in Finland, de keizerspinguïns van Antarctica en de fotogenieke papegaaiduikers.

Titel: De ijzige natuur van de Noord- en Zuidpool

Plaats: restaurant De Vier jaargetijden, IJsselkade 59 8261 AG Kampen, Bovenzaal: zij-ingang aan de Karpersteeg

Aanvang 20:00 uur

Toegang leden IJSSELDELTA gratis, niet leden 4 Euro